pühapäev, september 22

mis toimps ja muid lugusid (highlights: trepist alla kukkumine, toiduteemad)

achievements unlocked: esimest korda haige, esimesed koolist puudutud päevad, norra sissekirjutamine, esimene pehme jäätis söödud (see oli hiiglaslik), klaveril laulu esimene salm mängitud, esimene norrakeelne vestlus bussijuhiga peetud, esimene bioloogia laboritöö tehtud, kolm postkaarti saadetud (eesti, soome, valgevene), esimene skypekõne vanaemaga peetud, esimene purk peanut butterit ostetud, esimene lühijutt norra keeles loetud, esimene norrakeelne essee kirjutatud, pikim periood fotokat puudutamata läbitud, kaks korda ise pitsat tehtud, mattisega pokémoni kaartidega mängitud, supernaturali kaheksas hooaeg ühe päevaga vaadatud, breaking badi esimesed kaks episoodi vaadatud, batuudil (kohmakas) frontflip tehtud, puud laotud, esimene üksi kodus oldud päev veedetud, (esimest korda elus) trepist alla kukutud.

ja ma arvasin, et 11 päevaga pole suurt midagi juhtunud.

sorri. ma kirjutaks rohkem, kui mu elu oleks superpõnev ja kui mu sotsiaalelu ületaks mu pereelu. connie ja ansam ja linda on päris headeks sõpradeks saanud vahepeal, tõsi küll. norra keel tundub mul halvemaks, mitte paremaks minevat, mingid õudsed kõhuvalud ja peavalud käivad liigagi tihti külas ja me võiks koju rohkem puuvilju osta. aga ma ei leia õiget hetke, et seda hostemale öelda.

jan, vahetusõpilane saksamaalt, kolis oslost hokksundi ja hakkab minu koolis käima. ma olen rohkem kui õnnelik, sest ma ei näe neid muidu kunagi ja see on nii-nii kurb. sest ma tunnen juba praegu, siin kuu+ olnuna, et ma ei saa kellegiga rääkida sellest, mis toimub, sest nad ei ela seda ise läbi... aga jan teab, sest tal on täpselt seesama.

ülejärgmine nädal on høstferie ehk sügisvaheaeg. ma tahaks minna bergenisse, aga eks näis. ei ole veel midagi kindlat. ehk läheme ka päris mägedesse perega, vot see oleks üks uhke asi, mille tegemisega saaks päris korralikult kvikk lunsji süüa.

toidud, mida ma siin olles väga hindan (sest ma mainin seda igal pool päris tihti, sest söök on oluline):
  • kvikk lunsj, norges største tursjokolade, norra vahvlišokolaad pisukese soolaga, mida süüakse igasugustel juhtudel, kus minnakse koos midagi tegema (tur) - suusatama, matkama, seenele, ekskursioonile, jne
  • brunost, pruun juust. magus, imehea vaarikamoosi ja saiaga, maitseb kui unistus
  • rekeost, krevetijuust. sulatatud juust tuubi sees (see on siin üsna tavaline, et juust tuubis on)
  • makrell i tomat, kala tomatikastmes. pannakse saia peale. saab ka tuubi sees osta, aga konservis on parem.
  • sjokolademelk, šokolaadipiim. väga popp. maitseb kui mittemagus kakao.
  • knekkebrød, näkileib. suurepärane vaheldus saiale.
toidud, mida ma rohkem või vähem igatsen:
  • risotto kolme juustu kastmes (da vinci, ma igatsen sinus käimist)
  • 2,5% piim
  • mesikäpa šokolaad
  • kohukesed
  • linnupiim
  • kõik, mida paula mulle vahel kooli tõi
  • šokolaadi-kaeraküpsised
  • kõik muud kaeraga toidud, eriti empsi kaerahelbepuder
  • RUMMIKOOGID
püha lehm, RUMMIKOOGID. oooo rummikoogid.
OOO rummikoogid, kuidas ma teid söön, kui tagasi tulen (üheksa kuu pärast st.)

natuke liiga vähe tseremoniaalsust ja tähistamist on siin norras (või minu peres-koolis vähemalt.) aga üldiselt... ma ei tea, see on minu elu, nüüd ja praegu, mis ma seda ikka üleanalüüsin.

kui siin kuu aega täis sai, 14. september, tähistasin seda ühe mõnusa jooksuga. rohkem pole eelmainitud haiguse pärast käinud, aga homme lähen taas øst-modumit vallutama. ;)

olge tublid!!
teie elina

6 kommentaari:

  1. awwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
    ohhh, elina

    VastaKustuta
  2. Puuvilja värk on vägagi tuttav. Ma elan nagu Tais, puuviljaparadiisis ja mu host ema ei osta puuvilju...kus on loogika??? Nüüd ma siis käin neile igakord pinda et ostame pliis pliis puuvilju.

    VastaKustuta
  3. Ma ei taha su unelmaid murda, aga koolis ei müüda enam rummikooke :(

    VastaKustuta
  4. ????????????????????

    NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    OOOOOOOO
    OOOOOOOOOO
    OOOOOO
    OO
    OOOOOOOOOOO

    aga trühvlid ikka ju on??

    ps: johanna, mina käin pea iga hommik enne kooli poes ja ostan endale paar puuvilja :D

    VastaKustuta
  5. Mkm, uus toitlustaja ja hoopis teine kraam :'

    VastaKustuta
  6. Aga noh, Reaali puhvetis on küll rummikoogid alles...

    VastaKustuta

hei-hei, tore näha!