kolmapäev, veebruar 26

aker brygge, oslo

hei-hei!

mul on praegu talvevaheaeg (vinterferie) ja niisiis hüppasin eile hommikul hostema autosse ja sõitsin temaga koos oslosse, kus jäin omapäi mõneks tunniks linna avastama. mõnus, soe ja lumetu kevadilm oli, nii et suurema osa ajast jalutasin õues ringi ja tegin üle pika aja palju pilti.



aker brygge! kihvt koht oslos, hiiglaslik sadam ja poed-värgid. see on loomulikult minu esimesest osloskäigust 2015. aastani ümberehitamisel, sest kuidas siis muidu. :D





reporter ja kaameramees kanal 2 jaoks, mis see aasta norras olümpiat edastas (ma ei tea, miks kaamera peal number 4 on. ehee...)




vaated aker bryggelt




("in here, it's always friday") minu jaoks suur vaatamisväärsus, sest ma pole siiani sees käinud ja eestis ju pole :D 




esimene peatus: jäätis. paradISist [is(krem) = jäätis norra keeles] saab oslo parimat jäätist. itaallased töötavad kohapeal ja puha. varem käisin siin jani ja jorensiga pärast høstsamlingut.



see onu ütles kunagi, et "on parem oslosse ehitada 30,000 maja hinnaga 15,000 krooni kui 15,000 maja hinnaga 30,000 krooni. see kuju seisab praegu oslo kalleimate ja parimate vaadetega korterite õuel.


püha jessas, kuis ma koeri armastan ja saarat igatsen I




sildilt loeb "rula ja rulluiskude kasutamine keelatud" -- või muidu tuleb alasti naine sind kummitama...?



teine peatus: väike kohvi, võileibade ja smuutide kohvik. teate, kuidas mina kohvi ei joo? aga vot espressot ma nüüd joon. (see oli mu elu teine espresso. 23 krooni.)


võigas vaatepilt: justkui vastlakuklid, aga vahukoor on keskel??? ma väga kahetsen, et ma ei ostnud, aga mulle ei tulnud mõte neid süüa pähegi.



osklo kontserdimaja -- paremal kino victoria: uusim, kalleim ja uhkeim kino oslos.


kolmas peatus: raamatupood/narvesen (r-kioski isa) -- rowlingu "casual vacancy" alternatiivne kaas meeldib mulle hoopis rohkem.


püha jessas, kuis ma koeri armastan ja saarat igatsen II



neljas peatus: järgmine raamatupood. seal oli suur valik igasuguseid kipasid kaustikuid. hästi kallid, aga vaatamisrõõm oli nul ikkagi. 



autorit polnudki näha.


norra noorus. ma ei suuda panna sõnadesse, kui hea siin on: kõik inimesed on erinevad ja seda tähistatakse. austatakse. ma olen seda linnades (oslo, bergen, drammen) palju näinud, kuidas kambad noori inimesi ringi käivad ja too vaatepilt erineb eestis nähtavast palju. mulle nii meeldib siin.

koduigatsus on kui peoga pühitud. mulle meeldis eestis käia ja ära tulla oli raske, aga praegu on isegi mõte tagasitulekust hirmutav. mulle nii meeldib norra! puhas hygge ja ootusärevus.

oslo-õhtu lõpetasin 7eleveni mozzarella-pesto-tomatibaguette'iga ja norra suurimas raamatupoes eldorado (viimasel pildil on seda kohta natuke näha, kollaste siltide juures) hostema, -isa ja äsja mehhikost naasnud hostõe mariaga ühe raamatutõlke esitlust kuulates. siis sõitsime koju, mina hostisaga ja hostema oma tütrega, sest olime tulnud kahe autoga -- ja rääkisime hostisaga reisimisest terve poolteisttunni, mille autos veetsime. aitäh, eva, et soovitasid rääkida! sain teada, et mu hostisa läks '82 rongiga läbi venemaa sõbraga reisima ja käis läbi austraalia, indoneesia, india ja veel lademeis teisi riike aasias. väga inspireeriv. ma unustan tihti, et mu hostvanemad on viiekümnendates ja et neil on palju asju juba nähtud.

tahan ka.

PS -- ma jooksen ka teiega 100 hommikut! 
PS 2 -- VALAR MORGHULIS, need saavad olema mu elu pikimad 40 päeva...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

hei-hei, tore näha!