esmaspäev, mai 19

17. mai ja russetid


norra rahvuspäev -- nad tähistavad päeva, mil oma põhiseaduse said -- on üks kõige olulisemaid aastas. terve päev on pidu! pidu perega. söömast üritusele, ürituselt sööma ja nii terve päeva. väga-väga tore ja elus päev.

mari emilie tuli ka tolleks päevaks külla, ja hostvanaema -- mormor -- oli ka suure osa päevast meie juures.


hommikusöök. sai, mis muud?


NRK -- norra ETV -- näitas terve päeva 17. mai tähistamist üle maa. maailma. new delhi oli vaid üks neist. seda oli kihvt vaadata: põhjas sadas vihma ja mägedes lund.


kaunistused igal pool. ausalt. keri edasi ja näed.


mari emilie, bunadis -- norra rahvusriietes! ma tahtsin ka väga seda kanda, aga ei läinud õnneks seda kusagilt saada. mari emiliega oli väga tore ja tegime juba plaane järgmise aasta 17. maiks -- oslos kohtuda. :D


esimene kahest rongkäigust: algkoolilapsed, 1-7 klass


skaudid






orkester (või kuidas seda kutsutakse?)


kui rongkäik lõppu jõudis, ühines publik. vaade selja tagant.


jäätis. jäätis on 17. mail niisama oluline, kui viinerid. (väga olulised!)

rongkäik lõppes åmoti kiriku lähedal. ma polnud seal varem sees käinud, niisiis käisime seal mari emiliega. väga armas oli. väljaspool istus vahvleid söömas kolm või neli pere, aga kirik ise oli täitsa tühi.



pärast kirikuskäimist kaotasime mu hostvanemad ja läksime mari emiliega koju. kedagi seal veel polnud, niisiis istusime terrassil päikese käes ja rääkisime juttu.


bunadit siiski natuke sain kanda. müts? mari emilie oma.

pere tuli koju, aeg oli uuesti süüa.


kransekake: mandlitest tehtud... kook?  need ringid murtakse väiksemateks ja süüakse. meie sõime koos jäätisekoogi ja värskete maasikate, vaarikate ja mustikatega.

nood sinine ja punane koogi peal on paukkommid!!! jah, just nagu ma potterist lugenud olen, nüüd ise katsetatud. tõmbad mõlemalt poolt ja välja tuleb paberist kroon ja nali. üks neist oli:

"rootsi sõjaväes. kapten nõuab tähelepanu. "niisiis, härrased, täna vahetame me aluspükse. svensson vahetab anderssoniga, andersson vahetab nilssoniga, nilsson vahetab karlssoniga..."


minu hostvanaema (paremal) ja tema õde, kes on minu sõbranna linda vanaema. kokkusattumused missugused!


minu võrratud, ületamatud, suurepärased hostvanemad! hostema kannab rahvusriideid, mis meie vallast pärit. (mari emilie oma oli buskerudist, mis on maakonna nimi.)


autode ja busside peal olid pea alati taolised.


valmistumaks teiseks rongkäiguks, miski, mida olen kuid oodanud: russetog. eesti mõistes abituriendid pidutsevad meeletuis kogustes esimesest seitsmeteistkümnenda maini ja russetogiga (russirongkäik) see kulmineerub. suurim pidu on 16. mai öösel ja päris paljud osalejaist polnud veel kaineks saanudki.


alustuseks sõitsid meist russibussid mööda. bussi ostmine on väga tavaline. russiks olemine on väga-väga-väga kallis.


kaks suurt bussi olid küll hønefossi koolist. naised saunas (lol norras ei käida saunas) rääkisid, et nende endi russetog on nii igav, et nad tulevad siia laiama.



blårusser, sinised russid. (russ öeldakse rüss, kus ss ei ole pehme!)


"putin okupeeris mu" ja jalas russebukser. russipüksid. tavalised russid on rødrussid, punased. 


hehehehehe. mõte eesti keeles sama.



4 aastat veel. suusalootus?


bussiruss?
ei
rulliruss

nad olid nii-nii toredad!!



fun fact: traktor on norra levinuim liiklusvahend.


"pole aega, mateeksam esmaspäeval" -- käes neil muidugi mateõpik.


mari emilie õde camilla ja parim sõbranna maren on mõlemad orkestris. mari emilie olevat ka vanasti olnud. populaarne on see pillimäng meie külades.


"oht!" pildil kujutatud vihatuimad norra poliitikud -- pea-, rahandus- ja põllumajandusminister. siiani ei mõista, kuidas nad troonile said, sest kõikide minu tuttavate tuttavad ja nende vanaemad ei salli kedagi neist. nad on parempoolsed ja tegevat norra ühiskonnas palju kurja.



hønefossi rahvast taaskord!




kui buss ostetud, on järgmine rahakulutus sellele korraliku helisüsteemi muretsemine. seda saime 1. maist saati iga vahetund kuulda.



helene, üks mari emilie parimaid sõbrannasid/naabreid/klassikaaslasi



"selliseid sünnib iga päev. ära unusta kondoomi."

mu hostisa tegi sellest pilti ja saatis kõigile oma sõpradele. :D




"teeme putini uhkeks." see poiss lasi rahulikult oma pool tundi oma tantsuoskustel särada. ma arvan, et magama ta ei jõudnudki.


ma pole elu sees åmotis nii palju inimesi näinud, kui 17. mail. meie armas ja elav väikelinn muundus väikeseks linnaks!


orkester jalkastaadionil norra hümni laulmas...


...ja elina patriootlikult kuulamas. minu instinkt hümni kuuldes on tänu reaali kasvatusele alati püsti, selg sirgu, ja siin lasin oma kujutlusvõimel lennata. mari emiliele nii meeldis, et palus kaamerat, et pilti teha -- mingisugust pidulikkust norras pole, nii et ma olin omaette vaatepilt.

(jajaa, tegelikult tahtsin lihtsalt pilti endast norra lipuga....)

pärast russetogi, arvake, mis tegime? õhtusöök!



grillisime.


ilus lõpetus imeilusale päevale. lõpmata tore ja norra kogemuste top kümnes/viies/kolmes kindlasti. aitäh!

2 kommentaari:

  1. Anonüümne28.05.14, 20:42

    miks norrakad saunas ei käi????? :/

    VastaKustuta
  2. ma ei tea. närib mind kogu aeg. :(

    VastaKustuta

hei-hei, tore näha!