kolmapäev, mai 21

koolinädal

kirjutasin terve nädala oma koolisolekut üles. mis tegin, kui kaua, kellega. ehk kuidas norras kool on.

neljapäev, 15. mai 8:00-15:15

1. kolm tundi IT-d
viimased tunnid enne aastatöö esitlemist, millega viimased neli kuud töötanud oleme -- koduleht, mis sind ennast kirjeldab. dreamweaver ja mysql, abiks photoshop. minu lemmiktunnid -- kaks või kolm tundi hommikuti, pime klass, töö omas tempos ja omal viisil.

teise tunni esimese poole veetsime sööklas, kus loeti ette kõik, kes on kirjalikule eksamile loositud. nii palju inimesi, ja minu ained loeti pea viimastena. kõigil vg2 (gümnaasiumi II klass) õpilastel on üks eksam, suuline või kirjalik, suulisel osalevad saavad 48 tundi enne toimumist teada. mul seda muret pole, sest heia, minu nimi hõigati R1 matemaatika nimekirjas välja! olen üks kaheksast õnnetust. (edasijõudnute mate klassis on meid vast kaksümmend.)


"minut vaikust kõigile, kes R1 mateeksamile valiti", minu klassi fb-grupis :D

2. kolm tundi norra keelt
esimene tund õpetajat polnud, niisiis me vaatasime miskit norra sarja. "täiesti ideaalne". ma nutsin naerust.
teine tund rääkis õpetaja retoorikast ja jagas meid gruppidesse -- klassinimekirja järgi sattusin ma suurepärasesse gruppi inimestega, kes alati tublid. kolmas tund töötasime grupis, et homme grupi peale 5-minutiline kõne pidada. meie teema? koolivormi poolt norras. norras on ainult väga üksikutes erakoolides üle riigi koolivorm.

3. vaba tund
istusime lindaga, minu kõige julmemini paigutatud vaba tunni saatusekaaslasega raamatukogus ja töötasime mõlemad oma IT projektiga. dina ja amalie -- paralleelklassist -- hüppasid enne tunni algust läbi ja avaldasid kaastunnet.

4. üks tund bioloogiat
hominidae. pidime leidma nelja eri ahvilise (gorilla, orangutan, homo ja chimpanzee) sotsiaalse hierarhia ja toitumise põhitunnuseid. kas sa teadsid, et orangutanid elavad üksi ja kohtuvad vaid vajadusel? minust saaks hea orangutan...

(pildil majesteetlik mägigorilla.)

reede, 16. mai 08:00-14:25
1. kaks tundi inglise keelt
kirjutasime esseed lühijutu põhjal, millega viimased paar kuud töötanud oleme. pidime sellest filmi tegema, aga need, kes kaamera taga olid, kaotasid kõik filmitud materjali ära ja nii jäi ainsaks tulemuseks kaheleheline essee. minu teema oli "the story is about the dehumanising effect of poverty and how social inequities can poison human relationships. Please discuss." mul kulus natuke üle tunni, niisiis ülejäänud aja istusin kokakoola ja mustikatega raamatukogus ja lugesin filmiblogisid.

2. üks tund ajalugu & klassijuhatajatund
reedeti on meil tihti nii kolm tundi vaba aega, kus kohtume vaid iga tunni alguses klassis ja võime siis taas laiali minna -- täna oli seda kaks tundi. olime raamatukogus, vahelduva eduga mina, connie, linda, nasra, ansam, dina, lina ja amalie. ajaloos pidime ülesannetega töötama, aga keegi meist ei viitsinud, niisiis rääkisime niisama, kõigil arvutid nina ees. connie küll töötas, aga tema on pärast klassivahetust (ülikooliettevalmistus --> tervis-sotsiaal) ebainimlikult töökaks muutunud.

(too garfield on ühe meie kooli seina peal. teeb tuju alati paremaks.)

3. üks tund norra keelt
jäin tundi paar minutit hiljaks, sest mina ja neli teist klassikaaslast pidime sööklas koristama. kõik peavad seda kaks korda aastas tegema, võtab ainult paar minutit. aga ju siis aitame puhvetitädisid piisavalt. tore tore! norra keeles oli meil täna eilse töö viljad ette näidata. ei tea, kuidas, aga kuidagi sai sellest minu parim klassi ees olemine. ilma märkmeteta, klassile otsa vaadates, kõva häälega, iga kategooria järgi õpitud retoorikavõtted olemas. minu grupp sai klassi kõvema aplausi.

pärast tundi tuli õpetaja minu juurde ja ütles, et ta on tohutult impressed minu norra keelega ja et ma sain norra keele eksamil viie. parim hinne kuus. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jah.

4. kaks tundi kehalist
kavas oli rannavõrkpall (meil on üks liivaga kaetud võrkpalliplats pea kooli kõrval), mina küsisin, kas võin uuesti joosta, eelmise reede aega parandada. anti luba. 21 minutit -> 17 minutit. olin seekord valmistunud -- hommikune kaerahelbepuder ja kõik jutud. hea nädalalõpualgus, jah!!

esmaspäev, 19. mai 9:50-13:30
1. üks tund ajalugu
viimane tähtaeg ülesannete jaoks. "kuidas mõjutas reformatsioon norra iseseisvuse kaotust", "kuidas muutus võimuvahekord kuninga, aadli ja vaimulikkonna vahel 1400.-1750. aastate vahel", kokku kirjutada umbes kaks lehekülge. kõik olid tasa, terve klass töötas puhtalt 45 minutit järjest. õpetajat polnud ikka veel, asendusõpetaja istus meiega. küsis mult tunni lõpus, kas mul on õde, kes käib hokksundis põhikoolis. tal polnud aimugi, et ma olen vahetusõpilane, kuigi ma olin temaga terve vestluse maha pidanud. sisemuses paisus miski soe taas.

2. üks tund inglise keelt
see, mis alati pärast esseekirjutamist. loeb ette umbes 50 sõna (täna 41) või fraasi, mis esseedes valesti kirjutatud olid. suur areng on klassis toimunud, valestikirjutatud sõnad muutuvad aina keerulisemaks. esimene kord oli seda listi päris piinlik kuulata. mina kirjutasin valesti suppress. tõmbasin lõpuks tolle teise p maha, ei oleks pidanud. panin kõrva taha. sotsiaalne areng: klassiõde malin kutsus mind enda kõrvale istuma, sest ta pinginaabrit polnud, niisiis istusin tema ja nasra vahel, totakas naeratus näol.

3. kaks tundi matemaatikat
nii palju töötamist! miski imelik esmaspäev. suurema osa ajast oli haudvaikus. kaheksa meist eesootava kirjaliku eksami hirmus, ülejäänud hirmus, et neid suulisele eksamile valitakse. vaikust lõhkusid vaid õpetaja, kui ta meid julgustada üritas ja seletas, mis pahna (okei, vanu eksameid) ta meile seekord kopeerinud oli ja teise tunni alguses üks senitundmatu naine, kes eksamireegleid seletas -- kus, millal, abivahendid, kaebamine jnejne. ma sain nii palju tehtud, et ise ka ei uskunud.
(eksamile valitud hunniku paberite peal.)

teisipäev, 20. mai 9:50-15:15
1. kaks tundi inglise keelt
sofie luges meile oma proovieksami essee ette ja mul jäi hing kinni. poleks elus osanud oodata midagi nii ilusat, erksat ja mõtlemapanevat. tunni esimesed viis minutit olid kõrghetk; pärast seda pidime töötama oma suulise esitluse kallal ülikoolidest. minule loositu? harvard. just nii.

2. vaba tund
iga teisipäev on kõigil üle kooli viies tund vaba. käisin oma jalanõudel järel, mille reedel kehkasse unustasin ja otsisin mari emilie üles, et temaga sleepoverit arutada -- hostvanemad lähevad tromsøsse ja ei julge mind viieks päevaks üksi jätta (kes minu eesti eluolu tunneb, tundke end vabalt naeruturtsatust välja lastes), niisiis pean nädalavahetuseks mõne sõbranna juurde minema. ta oli väga elevil, tundub, et läheb asjaks. jeah.

3. kaks tundi bioloogiat
natuke ahve (jätkuvalt huvitav), palju formering hos dyri. loomade levik? paljunemine? ma ei tea.
"dronningen (2n) formerer seg ved partenogenese, og ubefruktede eggceller (n) klekkes til droner (n). Parer hun seg med en drone, blir eggcellene befruktet, og det dannes diploide egg som klekkes til arbeidere (2n)." putukad.

4. tund matemaatikat
puhas töö. päev tundub teisipäeviti nii-nii palju pikem kui ta on.

kolmapäev, 21. mai 8:00-15:15

1. kaks tundi IT-d
esitlesime kõik oma lehti. päris kenasti läks mul vast. paljud avaldasid muljet. ja üks poiss, keda ma kunagi varem seal tunnis näinud pole, oli täiesti ilmselgelt lihtsalt kusagilt maha vehkinud terve lehe. huvitav, kas saab hiljem koosat? ei tea. linda ja ansam kohale ei ilmunud, niisiis istusin üksi ja kruvisin end muudkui üles -- olin eelviimane esitleja.


minu avaleht.

2. kaks vaba tundi
olin täna raamatukogus -- vahel lähen koju, sest mul on üle kahe tunni aega koos söögivahetunniga -- ja kirjutasin blogipostitusi.

3. kaks tundi bioloogiat
rääkisime bioloogilisest mitmekesisusest ja ahvidest. ma ei saa üle sellest, kui toredad on mägigorillad. ülesannete tegemise asemel kirjutan seda blogipostitust. minu taga sööb ansam salatit ja lina loeb õpikut, paremal pingis vaatab stine (ma arvan, et see ta nimi on) gossip girli või midagi ja birgit mängib iphones candy crushi. pole ma oma laiskuses üksi! bioloogiatund on aine koha pealt minu lemmik, oleku pealt õudseim, sest siin on neli tüdrukut, kes kogu aeg naeravad seda kõige tüütumat ja kõledamat naeru, mis kõrva kriibib ja tervet klassi neile vihaseid kõrvalpilke andma paneb. 

4. kaks tundi matemaatikat
norra keeles tuupima on "pugg". pügg. õudne sõna. need, kes eksamit ei tee, said koju minna. meie lahendame ülesandeid. see on tegelikult seda sorti õppimine, mis mulle meeldib -- kaheksa inimest, kõik töötavad, vaikus. ehk saan järgmine aasta mates tänu sellele paremini hakkamagi. loota ju võib. :P

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

hei-hei, tore näha!