esmaspäev, august 19

esimene koolipäev ja muud põnevat

ma olen niiiii väsinud. ma tean, sellest räägiti ja ma uskusin, aga seda tunda... ausalt, nii väsinud pole ma veel olnud. hea poole pealt - mu kontaktlærer (midagi klassijuhataja taolist) on läänerannikult ja räägib hästi selgelt. norra keeles on hästi palju dialekte ja oiii mulle tema oma meeldib. norsk on norsk, mitte nošk (hästi pehme š) ja vahel hääldab ta isegi g-d (te ei kujuta ette, kui palju muret mul siinse hääldusega on.) mainin vahepeal veel ära, et too kassipoeg, kes siin üleval pildil on, nurrub kui traktor. ja seda süllevõtmise peale. müstika.

mul pole ikka veel ekraani, niisiis pole mul jätkuvalt ka pilte. loodetavasti läheme homme oslosse - mul on kooli vaid hommikul pool tundi - ja sealt saan ma oma suurepärase ekraani ka. kui mul oleks 2000 noki üle, oleks juba täna päris ägeda 19'' sisseehitatud dvd-mängijaga uhkuse saanud, aga ma loodan, et pealinnast saab midagi lihtsamat ka. pilti viimastel päevadel ma kuigi palju teinud pole, sest mälukaart on pungil täis ja väsimus kimbutab.

mu kodu on ilus, mägine, roheline ja minu toa aknast on vaade hiidjärvele, mille taga kõrguvad mäed - või põhjamaisele rohelusele. elangi kaheksa kilomeetrit bussipetusest, aga ausalt öeldes pole sest midagi, sest joosta siin saab, mu toas on esimest korda piisavalt ruumi, et päikesetervitust teha ja mu voodi on nii-ii mõnus. ma olen seni kohtunud hostisaga, kelle huumorisoon on üks mu lemmikasju siin; hostemaga, kelle töötoa-stuudio lae all on ristkülikukujuline raamaturiiul, mis on sorteeritud autorite päritolumaa järgi; ja vendadega, kellest kihvtimaid või armsamaid ausalt pole, isegi kui punapäine mattis minuga inglise keelt ei räägi. mõnus maius neile ei meeldinud, mis mulle hirmsasti nalja tegi (ja siis sõin selle ise ära. jään iseendaks, norra või mitte. :D)

MA POLE VEEL SAANUD KUULSAT ŠOKOLAADI KVIKK LUNSJ (ma ei näinud ekraani ja caps lock tuli külla ja see ajas mind naerma, nii et las see olla :D), aga muu suhtes kaevata ei saa. isegi pruun geitost maitses mulle (geit - kits; ost - juust) ja tundub, et on isegi tacovõimalus (see olevat siinmail väga popp.) järgmine kord poodi minnes üritan korvi paigutada mõned puuviljad, mis mulle maitsevad, seni olen üritanud ennast väikesena hoida. kole pealetükkiv tunne oleks nende korv oma toitu täis laduda, kui aus olla. ühe asjaga, samas, ma tegin seda - yfukal sain maitsta seda 1,5% piima, mis maitses kui piimatilk vees, nii et ma läksin piimariiuli juurde jutuga "mina jõin vanasti maal vanavanavanemate talus sooja lehmapiima" ja skoorisin ühe paki täispiima. ausalt, parem see, kui too 0,1% (!!!) õudus, mida siin majas pruugitakse. (siinne valik: 0,1%, 0,7% ja 1,5% ja siis too täispiim, mida mu pere kooreks nimetab)

ei, ausalt - mulle väga meeldib. koolis on mul 25 tundi nädalas ja aineid sain ise ka valida. minu ained: norra keel, mata, ajalugu, kehka, bioloogia, prantsuse keel ja rahvusvaheline inglise keel (peaaegu ib, haha.) mata, norra keel, ajalugu ja kehka olid kohustuslikud, muidu oleks veel saanud saksa keelt, keemiat, õigusteadust, sporti või informaatikat võtta. ma oleks hea meelega sotsantropoloogia ka võtnud, aga sinna ma ei mahtunud. mul on absoluutne miinimum tunde valitud praegu. :D

juhtumisi tänasest:
- sain jutu peale kolme araabia ja ühe norra tüdrukuga. ma tahtsin kinnitada, et sain õpetajast õigesti aru, nii et ütlesin "vi kommer her i onsdag?" (me tuleme kolmapäeval siia?) ja ta vaatas mind jube jahmunud näoga. ma olin nii segaduses ja siis nad seletasid mulle, et tegusõna käib ette küsimuses ("kommer vi her i onsdag?")... ta oli arvanud, et ma olin teda sinna rajale jooksma kutsunud ja talle kohe ükdse jooksmine ei meeldinud. ja mitte isegi kutsunud, vaid öelnud: me tuleme kolmapäeval siia. et nii siis need piinlikud keelemomendid käivad...
- kontaktlærer tuli klassi, väike poiss sõna otses mõttes tema (jala) küljes rippumas. ta küsis ühelt klassiõelt poisile kõrvaklapid ja pani ta arvutiga mängima, siis suundus klassi ette rääkima. naeratas ja ütles mulle "det er skole i norge" ("see on norra kool") :D
- ma arvasin, et mulle ei maitse kalasupp ega krevetid, enne, kui sain täna õhtusöögiks hostema lõhesuppi krevettide ja röstitud ciabattaga.
- "kuk" või "kukk" on norra keeles üks kõige otsesmaid sõnu noku kohta. vot siis. (täna loeti terve vg2 (gümna 2. aasta) ees õpilaste nimekiri ette - ma värisesin, kuni mu nime hääldati jumala eestipäraselt (norra keeles on see kük) ja keegi ei naernud. :D
- sain täna norra telefoninumbri: +47 957 92 618. lisage mind whatsappis, mul on 4g :D

1 kommentaar:

  1. sõnum tulevikust: et keegi segadusse ei satuks, siis kolmapäeval = på onsdag. just nagu eesti keeles.

    *smacks past-elina a bit*

    VastaKustuta

hei-hei, tore näha!