laupäev, oktoober 12

jeg kan norsk + kontaktisik + på tur

mul on väga hästi läinud. ausalt. eilne oli norra keele suhtes üks autosõit edasi (noh, kui öelda "suur samm edasi" ülivõrdes) ja nii, nii hea oli.
  • tegin ajaloos cecilie, birgiti, mareni, sofie ja mariga esitluse hiina ajaloost. minu jagu oli keel. ja siis läksin sinna klassi ette, käed värisemas, paber käes, kus mu räägitav tekst kirjas. oli vast kaheksa–üheksa lauset, mõni minut – linda ja nasra ütlesid muidugi, et super–duper (aga see on nende üllas kohus minu sõpradena ka heheh), pärast kinnitasid seda aga ka cecilie ja jakob. ja siis rääkisid minuga norra keeles. mu süda sulas. mainitud inimesed on klassikaaslased, muuseas, kellega nüüd räägin ka juba. vahel. võiks ju rohkem (tahaks rohkem!!), aga socially awkward olemist ei lõpeta ma vist küll kunagi.
  • sain kontaktisiku reiduniga kokku pärast kooli, tegime seda armsat "hei! takk for sist" tervitusvärki…….ainsa erinevusega, et ma ei lõpetanudki norra keeles rääkimist tervituste juures. mõne sõna küsisin üle hiljem, aga oma viis minutit rääkisime puhtalt norra keeles. olin isegi šokis, aga noh, nii–nii hea oli rääkida. õhtusöök (eh… see oli kell 15… aga norra) tema ja tema mehega möödus ka suuremalt jaolt ses ilusas keeles, alles pärast seda üht uut & huvitavat lauamängu mängides (spoiler: võitsin!!!!! ülikõva :D) tuli inglise keel tagasi. liten tur ümber åmoti oli juba taas segakeeles, aga huvitav oli oma koolikülas muud, kui toidupoode, söögikohta ja kooliümbrust näha. 
õhtul tulin koju, täiesti immutatud norra keelega, hiidnaeratus suul. sõime mattise, casperi ja hostisaga grandiosa külmutatud pitsat ja rääkisime veel natuke norski. tore oli. nüüd olen üksi kodus, kurguvalus, grandioosse plaaniga terve päev filme vaadata. leidsin "shame" dvd ja raging bull tundub ka ahvatlev. ei tea. saab näha. breaking bad ootab niisamuti.
høstferie pilte päevast, kui läksime 300m mäest üles koos hostema õe, kolme lapse ja hostpere endaga, sõime natuke, jõime ojavett ja tegime tuld. mina tegin muidugi lihtsalt pilti. ronimis/hüppamis/mittekukkumisoskused arenevad ka jõudsalt. see tur tõestas ka need "ut på tur – aldri sur" (~~looduses pole kunagi paha tuju) ja "ikke dårlig klær, bare dårlig vær" (pole halba ilma, ainult halb riietus – norra keeles riimub ka!) ütlused. sest vihma sadas. aga me läksime. see polnud padukas, aga ka mitte seenevihm. lihtsalt vihm. ja me läksime. vot.
MG 0842
MG 0856
MG 0857
MG 0861
MG 0865
MG 0878
MG 0892
MG 0895
MG 0910
MG 0911
MG 0916
MG 0918
MG 0922
MG 0927
MG 0937 
MG 0945
ühesõnaga, tegingi ära: (vähem kui!!!!!) kahe kuuga räägin–loen norra keelt. räägitud oma rääkimised saan, aru saan rohkemgi ja berti mõtisklusi norra keeles (OMG vot see on hea leid) loen nii, et naljadestki saan aru. säh teile kooki moosiga ;)

2 kommentaari:

hei-hei, tore näha!